Oficiální stránky města Otrokovice Oficiální stránky města Zlín
úterý - 26.9.2017  
    hlavní  reload  zpátky
K dnešnímu dni nejsou žádné platné aktuality
Trolejbusové linky
1 2 3 4 6 7 8
9 10 11 12 13 14
Autobusové linky
31 32 33 34 35 36 37
38 51 52 53 55 70 90
školní spoje 2017/2018
  vyhledání spojení
IDOS v mobilu

MHD v mobilu
Výborná free alternativa bez nutností online připojení určená pro jakékoliv JAVA zařízení (více info...)
Kompletní zastávkové jízdní řády
Platnost od 1.10.2017
 trolejbusové (4 207kB, 26.9.2017)
Platnost od 1.10.2017
 autobusové (3 847kB, 26.9.2017)
Sloučené (vybrané) zastávkové JŘ
 sloučené JŘ (1 308kB, 26.9.2017)
Žádanky na časové jízdenky
 občanská (56kB, 2.2.2007)
 důchodcovská (51kB, 17.7.2006)
 mateřská (50kB, 17.7.2006)
 žákovská/studentská (57kB, 30.8.2006)
DSZO s.r.o.
Podvesná XVII/3833
760 92  Zlín
Tel.: 577 052 111
Dispečink / MHD informace
Tel: 577 052 163
E-mail: 
  Společnost DSZO, s.r.o. - Tiskové zprávy  
20.4.2011 - V dílnách DSZO byl obnoven historický autobus Škoda 706 RTO
Zlín - Vozový park Dopravní společnosti Zlín – Otrokovice byl rozšířen o v pořadí již druhý historický vůz. K historickému trolejbusu Škoda 9 Tr přibyl historický autobus Škoda 706 RTO MTZ. Pracovníci údržby vozidel dokončili rekonstrukci tohoto autobusu po tříletém úsilí právě v těchto dnech. Veřejnosti bude historický vůz představen během dne otevřených dveří DSZO v sobotu 18. června.

Autobusy Škoda 706 RTO se vyráběly v závodě Karosa Vysoké Mýto v padesátých a šedesátých letech minulého století. V různých modifikacích byly nasazovány v dálkové, příměstské i městské dopravě. Na linkách tehdejšího Dopravního podniku města Gottwaldova (DPMG) jezdily tyto autobusy od poloviny padesátých zhruba do konce sedmdesátých let dvacátého století. Autobus dosahoval maximální rychlosti 86 km/h, měl pohotovostní hmotnost 8 700 kg, 29 míst k sezení a 41 míst k stání. Vůz je dlouhý 10,620 m, široký 2,5 m a vysoký 2,980 m. Objem válců činí 11 781 cm3, výkon motoru 117,6 kW při 1 900 ot/min. Rekonstruovaný historický autobus byl opatřen modrým lakem, který používala vozidla MHD až do šedesátých let.
Historický autobus dávali pracovníci údržby DSZO dohromady od roku 2008. Skládali jej ze dvou vozů stejného typu. Jeden byl zakoupen ve středních Čechách. Z něho je podvozek a rám rekonstruovaného autobusu. Ten se musel nejdříve u externí firmy opískovat. Odřezaly se zrezivělé části a nahrazovaly se novými prvky. Další díly včetně motoru se získávaly ze stejného typu starého autobusu, který byl nalezen odstavený na louce u Řetechova. Repasovaly se obě nápravy, listová pera, tlumiče, vzduchový okruh, rozvodové hadice, kompresor. Spoustu náhradních dílů pak sháněli pracovníci DSZO u různých sběratelů, něco museli sami vyrobit. Pracovali většinou jen podle dobových fotografií. „Snažili jsme se autobus co nejvíc přizpůsobit podobě, jakou měla tato vozidla na linkách DPMG začátkem šedesátých let. Nejvíc práce nám dala oprava karoserie. Vyráběli jsme mechanismy na zavírání dveří a řadu dalších prvků, které chyběly,“ řekl mistr Leoš Zelinka.
„Zvláštní poděkování si zaslouží kolektiv údržby autobusů, který věnoval opravě nemalé úsilí. Práce na obnově historického vozidla je odlišná od běžných postupů a její zvládnutí vypovídá o velké řemeslné zručnosti těchto lidí. Nesmíme zapomenout ani na majitele mnoha renovovaných autobusů Ladislava Teteru z Kroměříže a další externí spolupracovníky, kteří nám pomohli radou či nedostatkovými díly,“ poznamenal ředitel DSZO Josef Kocháň.
DSZO chce oba historické vozy, trolejbus i autobus, využívat při slavnostních příležitostech k reprezentaci firmy. Pravděpodobně bude také možnost historická vozidla pronajímat například na přepravu svatebních hostů nebo pro různé propagační akce.
„V budoucnu bychom chtěli naši flotilu historického trolejbusu a autobusu doplnit ještě o rekonstruovanou historickou vlečku značky Jelcz, která by se za obě vozidla mohla podle potřeby připojovat. V minulosti, před nástupem kloubových vozidel, se ve Zlíně a Otrokovicích u trolejbusů a autobusů MHD vlečky používaly,“ prozradil vedoucí údržby Antonín Červenka. Rezavý vrak takové vlečky se již DSZO podařilo získat.

přehled všech tiskových zpráv
   
spojovatelka
577 052 111
  
webmaster
  
new