Oficiální stránky města Otrokovice Oficiální stránky města Zlín
středa - 24.8.2016  
    hlavní  reload  zpátky
24.8.2016 - Výluka v Otrokovicích, ul. Dr.E.Beneše 
25.8.2016
10.8.2016 - Výluka Barum Rally 
26.-28.8.2016
6.6.2016 - Výluka na lince č. 3 
1.8. - 31.8.2016
Trolejbusové linky
1 2 3 4 4X 6 7
8 9 10 11 12 13 14
Autobusové linky
31 32 33 34 35 36 37
38 51 52 53 55 70 90
školní spoje 2016/2017
  vyhledání spojení
IDOS v mobilu

MHD v mobilu
Výborná free alternativa bez nutností online připojení určená pro jakékoliv JAVA zařízení (více info...)
Kompletní zastávkové jízdní řády
Platnost od 1.7.2016
 trolejbusové (4 117kB, 22.6.2016)
Platnost od 15.8.2016
 autobusové (3 835kB, 11.8.2016)
Sloučené (vybrané) zastávkové JŘ
 sloučené JŘ (1 316kB, 21.6.2016)
Žádanky na časové jízdenky
 občanská (56kB, 2.2.2007)
 důchodcovská (51kB, 17.7.2006)
 mateřská (50kB, 17.7.2006)
 žákovská/studentská (57kB, 30.8.2006)
DSZO s.r.o.
Podvesná XVII/3833
760 92  Zlín
Tel.: 577 052 111
Dispečink / MHD informace
Tel: 577 052 163
E-mail: 
  Společnost DSZO, s.r.o. - Tiskové zprávy  
14.3.2016 - Uzavírka na Sokolské ukázala na důležitost hybridních trolejbusů
Jen díky dostatečnému počtu trolejbusů s pomocným dieselagregátem byla Dopravní společnost Zlín – Otrokovice schopna v minulém týdnu okamžitě reagovat na uzavírku Sokolské ulice s nutností převést několik linek MHD na objízdné trasy. S významným podílem hybridních trolejbusů počítá DSZO ve svém vozovém parku i do budoucna.

„Někdy může vznikat dojem, že některé naše hybridní trolejbusy s sebou vozí celý den nádrž nafty a dieselový agregát zbytečně. Právě v krizových situacích, při výpadku proudu, nenadálém zablokování silnice dopravní nehodou apod., jsou však vozy s dieselagregátem jedinou jistotou pro cestující, že se městská doprava nezastaví a že lidé dojedou do cíle,“ zdůrazňuje ředitel DSZO Josef Kocháň. Díky hybridním trolejbusům mohou dispečeři operativně reagovat na jakoukoli situaci, která znemožňuje jízdu pod trakčním vedením, a posílat trolejbusy i po objízdných trasách.

Vozový park Dopravní společnosti Zlín – Otrokovice má v současnosti 56 trolejbusů. Z toho 32 trolejbusů je vybaveno pomocným dieselagregátem. Pro sólo trolejbusy na linkách 3, 11 a 12 je hybridní pohon nutností, protože tyto vozy zajíždějí pravidelně i do okrajových částí, kde by se ekonomicky nevyplatilo budovat trolejové vedení (Louky, Příluky-Za Kapličkou, Lužkovice, Želechovice nad Dřevnicí). Na ostatních linkách je pomocný dieselagregát pojistkou pro mimořádné události. I když trolejbusy bez dieselagregátu zůstanou stát, významné procento trolejbusů může s naftovým pohonem pokračovat v jízdě a přepravovat dál cestující.

I když jsou hybridní trolejbusy dražší než trolejbusy pouze s elektrickým pohonem, DSZO s nimi ušetří za autobusovou rezervu, která by jinak byla nutná. „Kdyby nebylo hybridních trolejbusů, museli bychom držet v záloze větší počet autobusů. To by ale znamenalo nechávat stát bez přímého užitku v depu vozidla za desítky milionů korun. Nebo připustit, že se v mimořádných situacích provoz trolejbusů zcela zastaví,“ upozorňuje vedoucí dopravního úseku Pavel Nosálek.

Když byla v pondělí 7. března 2016 uzavřena ve Zlíně Sokolská ulice v úseku na Cigánově, mohly hybridní trolejbusy projíždět Benešovým nábřežím, i když zde není trolejové vedení. Trolejbusy, které neměly dieselagregát, musely jezdit po mnohem vzdálenější zatrolejované trase ve Štefánikově ulici. Dispečeři mohli postupně soustředit na linky, kterých se dotkla výluka, hybridní trolejbusy z jiných linek nebo i autobusy, takže provoz brzy pokračoval v plném rozsahu a v dostatečné přepravní kapacitě.

Úlohu dieselagregátů možná v budoucnu převezmou baterie
Letošní rok bude pro trolejbusy s nezávislým pohonem ve Zlíně výjimečný. Poprvé v historii se stanou součástí vozového parku DSZO dva nové trolejbusy, které budou mít místo dieselagregátu a nádrže s naftou kapacitní baterie. Tyto bateriové trolejbusy by se měly na linkách objevit někdy v polovině roku. Trolejbus s bateriemi dokáže pokračovat v jízdě mimo trakční vedení ještě asi na vzdálenost 12 kilometrů. Když se vrátí pod troleje, budou se baterie opět dobíjet. Výhodou bateriových trolejbusů pro obyvatele města je jejich velmi nízká hlučnost a nulové emise v místě provozu.

Nový trolejbus s bateriemi místo dieselagregátu stojí asi 12,7 milionu korun (bez DPH). Průměrné stáří vozového parku trolejbusů DSZO se pohybuje kolem 5 – 6 let.

přehled všech tiskových zpráv
   
spojovatelka
577 052 111
  
webmaster
  
new