Oficiální stránky města Otrokovice Oficiální stránky města Zlín
sobota - 26.5.2018  
    hlavní  reload  zpátky
9.3.2018 - Výluka na linkách 34, 35 a 36 
19.3.-15.10.2018
9.3.2018 - Výluka na lince 33 
od 3.4.2018
Trolejbusové linky
1 2 3 4 6 7 8
9 10 11 12 13 14
Autobusové linky
31 32 33 34 35 36 37
38 51 52 53 55 70 90
školní spoje 2017/2018
  vyhledání spojení
IDOS v mobilu
Výborná free alternativa jízdních řádů bez nutnosti online připojení určená pro zařízení s OS Android
MHD v mobilu
Kompletní zastávkové jízdní řády
Platnost od 1.10.2017
 trolejbusové (4 207kB, 26.9.2017)
Platnost od 4.3.2018
 autobusové (3 850kB, 4.4.2018)
Sloučené (vybrané) zastávkové JŘ
 sloučené JŘ (1 308kB, 26.9.2017)
Žádanky na časové jízdenky
 občanská (56kB, 2.2.2007)
 důchodcovská (51kB, 17.7.2006)
 mateřská (50kB, 17.7.2006)
 žákovská/studentská (57kB, 30.8.2006)
DSZO s.r.o.
Podvesná XVII/3833
760 92  Zlín
Tel.: 577 052 111
Dispečink / MHD informace
Tel: 577 052 163
E-mail: 
  Společnost DSZO, s.r.o. - Tiskové zprávy  
8.2.2018 - Dopravní společnost chce zakoupit elektrobus
Na tři otázky spojené s vyhlášením veřejné zakázky Dopravní společnosti Zlín – Otrokovice na dodávku městského nízkopodlažního elektrobusu odpovídá výkonný ředitel DSZO Josef Kocháň.

Dopravní společnost vyhlásila na konci ledna veřejnou zakázku na uzavření smlouvy o dodávce jednoho kusu městského nízkopodlažního elektrobusu včetně uzavření servisní smlouvy o zavedení plnohodnotného servisního místa. Byl by to první elektrobus ve vozovém parku DSZO. Pokud bude takový vůz zakoupen, kde předpokládáte jeho hlavní využití?
Vzhledem k tomu, že již dlouhou dobu sledujeme trendy ve vývoji, výrobě a užití elektrobusů v podmínkách MHD, padlo i v DSZO rozhodnutí zakoupit tento vůz pro nasazení na linkách ve Zlíně a Otrokovicích. Před tímto rozhodnutím jsme úspěšně zavedli jako jedni z prvních v České republice trolejbusy s pomocným pohonem na baterie, které po více než ročním provozu vykazují velmi uspokojivé výsledky. S přihlédnutím k této zkušenosti a k výsledkům testů v jiných městech v České republice s elektrobusy, jsme se rozhodli i tento vůz navázat na síť trolejového vedení ve Zlíně a Otrokovicích a v zadávacích podmínkách požaduje dobíjení vozidla z této sítě. To samozřejmě v prvních fázích ovlivní i nasazení vozidla a možnost jeho uplatnění v místech, kde autobusy navazují na trolejovou síť. Jako nejvhodnější se jeví linka č. 55 v Otrokovicích nebo po úpravách linka č. 33 ve Zlíně.

Kolik cestujících by měl takový vůz pojmout, jaké maximální rychlosti by měl dosahovat a jakou vzdálenost by měl ujet na jedno nabití baterií? Kde a jak dlouho by se baterie elektrobusu dobíjely?
U poptávaného vozidla požadujeme podobné jízdní a užitné vlastnosti jako u vozidel, která již provozujeme. Proto jejich obsaditelnost a rychlost odpovídají těmto běžným parametrům. U dojezdu požadujeme minimum 250 kilometrů na směnu. Z tohoto důvodu by byl elektrobus nasazován na trasy, které umožní průběžné dobíjení z trolejbusových trolejí v době technologických přestávek. Hlavní dobíjení by pak probíhalo přes noc ve vozovém depu DSZO.

V zadávací dokumentaci veřejné zakázky se hovoří o bílém nátěru elektrobusu. Fanoušci zlínské a otrokovické MHD nyní diskutují o tom, proč nebude použit obvyklý žluto-modrý lak jako u ostatních vozů…
U prvního elektrobusu předpokládáme vnější polepy, které budou propagovat zelenou energii a ekologii. Vhodnějším podkladem pro polepy je bílý povrch. Takže bychom mu v tomto případě dali rádi přednost před standardními podnikovými barvami.

přehled všech tiskových zpráv
   
spojovatelka
577 052 111
  
webmaster
  
new