Křižovatkou Březnická - Mostní budou po dobu její rekonstrukce projíždět trolejbusy na nezávislý pohon
Přestavba křižovatky Mostní – Březnická ve Zlíně nebude mít zásadní dopad na provoz trolejbusů linek č. 4 a 5 ani na vozidla MHD, která zajíždějí na obratiště Sportovní hala. Trolejbusy stavbou projedou na baterie nebo s dieselagregátem.
Začínající stavbou nové křižovatky Březnická – Mostní ve Zlíně procházejí trolejbusové linky č. 4 a 5 (Podhoří – Vršava – Kostelec – Štípa) a některé trolejbusové spoje mají svou konečnou stanici na obratišti Sportovní hala. Během stavby bude odpojeno a demontováno trolejové vedení v dolní části Březnické ulice a na začátku ulice Mostní. Samotný průjezd vozidel těmito částmi stavby však bude umožněn.
„Cestujících na linkách, které procházejí stavbou nové křižovatky, se stavební práce zásadním způsobem nedotknou. I když zde bude dočasně odpojeno trolejové vedení, trolejbusy budou úsekem projíždět se staženými sběrači za využívání elektrické energie z baterií nebo dieselagregátů. Je pro nás výhodné, že právě na linkách č. 4 a 5, které směřují z Vršavy mimo trolejové vedení až k ZOO Lešná, jezdí standardně bateriové trolejbusy,“ uvedl ředitel Dopravní společnosti Zlín – Otrokovice Josef Kocháň.
DSZO se na avizovanou přestavbu křižovatky připravovala už delší dobu a provoz MHD na točně Sportovní hala výrazně omezila. „Pro linky ukončované původně na Sportovní hale ve větší míře využíváme obratiště v Antonínově ulici,“ vysvětlil ředitel.