Seriál: Historie MHD na Zlínsku

Bývalý ředitel DSZO (1993–2000) a dlouholetý ředitel Sdružení dopravních podniků ČR Ing. Antonín Macháček vzpomíná na začátky hromadné dopravy na Zlínsku
30. 1. 2023

Nástup kloubových trolejbusů – 2. díl

V předcházejícím díle jsme skončili v okamžiku, kdy se nový a první prototyp kloubového trolejbusu Škoda-Sanos 200Tr objevil ve Zlíně (druhé shodné vozidlo bylo určeno pro […]
9. 12. 2022

Nástup kloubových trolejbusů

Ve 14. kapitole jsme sledovali, jak nárůst obyvatel Zlína, ale i Otrokovic spolu s rozvojem průmyslu předbíhaly možnosti MHD. Připomeňme, že zatímco v roce 1970 byl […]
9. 6. 2022

Spolupráce s Ukrajinou v 90. letech

V době, kdy Ukrajina čelí válečnému konfliktu a není zřejmé, jak bude další spolupráce s touto těžce zkoušenou zemí pokračovat a na co bude navazovat, může […]
7. 4. 2022

Ekonomika veřejné dopravy

V poválečném období a zejména pak v 70. a 80. letech 20. století bude užitečné nahlédnout i do ekonomiky tehdejšího provozu veřejné dopravy. Necháme v tento […]
10. 3. 2022

Příchod kloubových vozidel

Ve 12. díle tohoto vyprávění jsme opustili MHD ve Zlíně a Otrokovicích v atmosféře mírně optimistického přístupu k trolejbusové dopravě na úsvitu 80. let minulého století. […]
8. 2. 2022

Vzhled vozidel MHD

V předcházejících částech tohoto povídání jsme zmínili celou škálu vozidel, která byla ve zlínské (a samozřejmě i otrokovické) MHD použita. Možná je na čase povědět si […]
31. 1. 2022

Začátek renesance trolejbusové dopravy

Když jsem na sklonku sedmdesátých let nastoupil jako mladý dopravní inženýr do tehdejšího Dopravního podniku města Gottwaldova (raději však pro pořádek budeme nadále hovořit o Zlíně), […]
18. 1. 2022

Těžké časy trolejbusů v 70. letech, ofenziva autobusů

Ve druhé polovině 60. let nastaly trolejbusům v tehdejším Československu obtížné časy. Jejich úhlavními nepřáteli se stala levná nafta, nepřízeň politických představitelů a úřadů a obtíže […]