S nástupem horkého letního počasí oceňují cestující vybavení novějších trolejbusů a autobusů MHD klimatizací. Pracovníci Dopravní společnosti Zlín – Otrokovice udělali v jarním období maximum, aby byly klimatizační jednotky ve vozech MHD v pořádku a mohly se při venkovních teplotách nad 26 °C naplno rozběhnout.
Jestliže venkovní teplota vzduchu přesáhne 26 °C, ve vozidlech MHD se spouští klimatizace. V současné době je klimatizačními jednotkami vybaveno ve Zlíně a Otrokovicích 25 trolejbusů (cca 44 %) a 28 autobusů (cca 64 %). „Klimatizaci objednáváme jako standardní vybavení u všech nových vozů. Postupnou obměnou vozového parku se proto bude procento klimatizovaných vozidel zvyšovat. O víkendech, kdy je menší provoz a na linky vyjíždí menší počet vozidel, jsme schopni už nyní zajistit klimatizovaný provoz téměř ze sta procent,“ uvedl ředitel DSZO Josef Kocháň.
Dopravní společnost Zlín – Otrokovice začala s nákupem klimatizovaných autobusů a trolejbusů poměrně brzy, dříve než většina ostatních českých dopravních podniků. První klimatizované autobusy se objevily na linkách DSZO ve Zlíně a Otrokovicích již v roce 2012.
V jarním období se pracovníci v dílnách DSZO věnovali přípravě klimatizačních jednotek ve vozidlech na letní provoz. „Kontrolujeme a čistíme vzduchové sací a výfukové rozvody, měníme vzduchové filtry a vysoušeče klimatizace. Následuje kontrola funkčnosti ventilátorů, kontrola tlaku a množství chladiva a případně jeho doplnění. Každé tři roky měníme v klimatizačních jednotkách olej kompresoru,“ upřesnil vedoucí údržby Josef Polách.
„Aby byla klimatizace ve vozidlech účinná, je potřeba zavřít všechna okna. Prosíme cestující, aby na to pamatovali a větrali okny jen při nižších teplotách, kdy klimatizace není v provozu, nebo ve starších vozidlech bez klimatizace,“ připomíná ještě vedoucí dispečer Jan Tesař.