Seriál: Historie MHD na Zlínsku
Bývalý ředitel DSZO (1993–2000) a dlouholetý ředitel Sdružení dopravních podniků ČR Ing. Antonín Macháček vzpomíná na začátky hromadné dopravy na Zlínsku
23. 1. 2024
Osmdesát let uplyne 27. ledna 2024 od slavnostního zahájení provozu trolejbusů ve Zlíně. Z pohledu lidského života jde už o docela požehnaný věk. Současníci této události […]
15. 12. 2023
Počátkem 90. let se ceny jízdného, tak jako ostatně všechny ceny, pohnuly směrem vzhůru. Bylo zřejmé, že tento pohyb bude dynamický, a začaly se objevovat názory, […]
30. 11. 2023
Mechanické odbavování cestujících neboli MOC – takový název se vžil pro nový odbavovací systém. Jeho hlavním atributem je nákup jízdních dokladů předem mimo vozidlo, označení či […]
23. 11. 2023
Postupné omezování provozu MHD s průvodčími vytvořilo podmínky ke změně tarifních podmínek Začaly platit v tehdejším DPMG od 1. 2. 1968. Vláda tehdy v návaznosti na […]
18. 7. 2023
Po osvobození v květnu roku 1945, kdy pravidelný provoz trolejbusové dopravy ve Zlíně trval rok a dva měsíce, došlo k dílčí úpravě tarifních podmínek. Zrušena byla […]
9. 5. 2023
Jízdné, jeho placení a výběr jsou neoddělitelnou součástí provozu a ještě více ekonomiky MHD. Už dříve jsme konstatovali, že při budování nových dopravních systémů v předminulém […]
28. 2. 2023
V této části vzpomínek se nebudu zabývat ani Zlínem ani jeho veřejnou dopravou. Vzpomenu na účast tehdejšího Dopravního podniku na organizaci z mého pohledu jedné z […]
30. 1. 2023
V předcházejícím díle jsme skončili v okamžiku, kdy se nový a první prototyp kloubového trolejbusu Škoda-Sanos 200Tr objevil ve Zlíně (druhé shodné vozidlo bylo určeno pro […]