K většímu lesku Zlína a Otrokovic a ke zvýšení jejich přitažlivosti pro domácí i návštěvníky během státních svátků 1. a 8. 5. přispějí historická vozidla MHD. Dopravní společnost Zlín – Otrokovice vypraví poprvé po zimě všechny své historické skvosty na běžné linky s cestujícími. Lidé se jimi budou moci povozit za běžné jízdné.
Historické trolejbusy a autobusy vypraví DSZO ve středu 1. a ve středu 8. května 2024 na linky s cestujícími. Historické trolejbusy i autobusy budou jezdit na linkách jako vložené spoje podle zvláštních jízdních řádů. Zastavovat budou na všech zastávkách příslušné linky. „Cestující si budou moci na různých atraktivních místech vozidla vyfotografovat a také se jimi svézt, a to za běžných tarifních podmínek. Přeji našim zákazníkům příjemný zážitek a hezké vzpomínky na již uplynulé časy,“řekl ředitel DSZO Josef Kocháň. Ve vozidlech budou platit jízdní doklady pro jednotlivou jízdu i časové kupony a také všechny slevy, pokud na ně mají cestující nárok. V historických vozidlech budou instalovány standardní označovače jízdenek. Ve vlečce cestujícím jízdenky označí nebo i prodá průvodčí.
Červený historický trolejbus Škoda 9 Tr s červeným vlekem Jelcz PO-1E bude jezdit po oba sváteční dny na lince č. 6 mezi zlínským sídlištěm Jižní Svahy a železniční stanicí v Otrokovicích.
Žlutý trolejbus typu Škoda 14 Tr ev. č. 170 bude zařazen po oba svátky na lince 9 (Baťova nemocnice – Jižní Svahy-Středová).
Modrý historický autobus Škoda 706 RTO s modrým vlekem Karosa B 40 vyjede na Prvního máje do Otrokovic, kde bude jezdit na lince č. 55 (Otrokovice-železniční stanice – Štěrkoviště) v hodinovém intervalu.
Ve středu 8. května bude jezdit tento autobus na lince č. 4, případně 5, mezi konečnou Podhoří a zastávkou Lešná-ZOO.
Červeno-krémový historický autobus ŠM 11 bude vypraven 1. května na linku č. 4 (5) mezi konečnou Podhoří a zastávkou Lešná-ZOO a dne 8. května na linku č. 55 v Otrokovicích. Pro spoje historické linky budou platit stejné jízdní řády jako v předchozím případě u autobusu Škoda 706 RTO.
„V případě nenadálé poruchy historického vozidla by byly tyto spoje na dotčené lince zrušeny bez náhrady. Upozorňujeme rovněž, že historická vozidla nejsou bezbariérová a neumožňují přepravu cestujících na invalidních vozících,“ uvedl vedoucí dispečer DSZO Jan Tesař.
Většina historických vozidel DSZO vznikala postupně od roku 2004 náročnou rekonstrukcí získaných vraků pod šikovnýma rukama vlastních pracovníků údržby.