Seriál: Historie MHD na Zlínsku
Bývalý ředitel DSZO (1993–2000) a dlouholetý ředitel Sdružení dopravních podniků ČR Ing. Antonín Macháček vzpomíná na začátky hromadné dopravy na Zlínsku
6. 12. 2021
Pokud se popisovala 50. léta zlínské MHD v různých pamětních publikacích, většinou byla zdůrazněna změna majetkových vztahů k dopravci. Ten se po řadě peripetií vyčlenil z […]
25. 11. 2021
Prozatím jsme se zabývali v našem vyprávění především okolnostmi, které doprovázely vznik trolejbusové dopravy ve Zlíně. Je načase, abychom si pověděli něco o vozidlech, která tento […]
16. 11. 2021
Po ukončení 2. světové války dochází téměř v celém světě a rozhodně ve většině evropských států k prudkému rozvoji trolejbusové dopravy. Něco jako zlatý věk trolejbusů […]
5. 11. 2021
Ačkoliv sídlo provozovatele trolejbusové dopravy ve Zlíně a Otrokovicích je od zahájení provozu stále na stejném místě, jeho název i majitel se v čase proměňovali. S […]
11. 10. 2021
Zahájení provozu trolejbusů ve Zlíně byla významná a očekávaná událost. O jejím ohlasu se pravděpodobně nejvíce dozvíme z nahlédnutí do dobových sdělovacích prostředků, což byly v […]
30. 9. 2021
K pověření Ing. Peciny k nákupu zařízení pro trolejbusovou dopravu ve Švýcarsku, jak jsme mohli číst v předcházejícím dílu seriálu, však nesměřovala úplně jednoduchá cesta. U […]
23. 8. 2021
V předcházejícím vyprávění jsme opustili předtrolejbusový Zlín v roce 1934, kdy zlínští představitelé upřednostnili zásobování pitnou vodou před trolejbusy. Přehrada v blízkém Fryštáku pak byla skutečně […]
13. 8. 2021
Zlínské trolejbusy se v pravidelném provozu rozjely 27. ledna 1944. Z zohoto data lze soudit, že šlo o válečný produkt, reagující na zhoršující se situaci v […]