Seriál: Historie MHD na Zlínsku

Bývalý ředitel DSZO (1993–2000) a dlouholetý ředitel Sdružení dopravních podniků ČR Ing. Antonín Macháček vzpomíná na začátky hromadné dopravy na Zlínsku
16. 11. 2021

MHD ve Zlíně po válce do 50. let

Po ukončení 2. světové války dochází téměř v celém světě a rozhodně ve většině evropských států k prudkému rozvoji trolejbusové dopravy. Něco jako zlatý věk trolejbusů […]
5. 11. 2021

Jak se měnil v čase název provozovatele trolejbusové dopravy

Ačkoliv sídlo provozovatele trolejbusové dopravy ve Zlíně a Otrokovicích je od zahájení provozu stále na stejném místě, jeho název i majitel se v čase proměňovali. S […]
11. 10. 2021

Jak se dostal trolejbus do Zlína (4. část)

Zahájení provozu trolejbusů ve Zlíně byla významná a očekávaná událost. O jejím ohlasu se pravděpodobně nejvíce dozvíme z nahlédnutí do dobových sdělovacích prostředků, což byly v […]
30. 9. 2021

Jak se dostal trolejbus do Zlína (3. část)

K pověření Ing. Peciny k nákupu zařízení pro trolejbusovou dopravu ve Švýcarsku, jak jsme mohli číst v předcházejícím dílu seriálu, však nesměřovala úplně jednoduchá cesta. U […]
23. 8. 2021

Jak se dostal trolejbus do Zlína (2. část)

V předcházejícím vyprávění jsme opustili předtrolejbusový Zlín v roce 1934, kdy zlínští představitelé upřednostnili zásobování pitnou vodou před trolejbusy. Přehrada v blízkém Fryštáku pak byla skutečně […]
13. 8. 2021

Jak se dostal trolejbus do Zlína (1.část)

Zlínské trolejbusy se v pravidelném provozu rozjely 27. ledna 1944. Z zohoto data lze soudit, že šlo o válečný produkt, reagující na zhoršující se situaci v […]
9. 8. 2021

Jak se cestovalo ve Zlíně před trolejbusy

Dnes již jen nejstarší obyvatelé Zlína pamatují dobu, kdy základní městskou dopravní obsluhu tiše a spolehlivě nevykonávaly trolejbusy – ať již tmavě modré, bledě modré, červenokrémové, […]